Babyupdate: één maand

Onze kleine meid is vandaag alweer een maand bij ons! We zijn inmiddels flink gewend aan het ouderschap al is het soms nog even de vraag wie de kleine uit de auto haalt en wie de tassen of wie er een flesje gaat geven, maar dat gaat vast vanzelf op een gegeven moment. De borstvoeding lukt nog steeds niet en ik heb nu besloten alles maar af te kolven en te geven via de fles. Daarnaast kochten we toch wel een box, want we hebben haar toch wel liever bij ons dan steeds op haar eigen kamertje om te slapen en ook omdat ze niet meer de hele dag slaapt en een stuk rustiger is als ze wat beweging om zich heen ziet.

De eerste maand met een kleintje vind ik echt een maand vol eerste keren. Dat begint natuurlijk al net na de geboorte met het verschonen van het eerste luiertje. Deze maand zijn er erg veel eerste keren geweest zo ging onze kleine meid onder andere voor het eerst:

  • op pad in de auto
  • mee in de kinderwagen
  • boodschappen doen met papa en mama
  • in de draagdoek bij papa en later bij mama
  • mee met het ov
  • alleen op pad met mama
  • alleen op pad met papa
  • op de foto tijdens een echte shoot

Daarnaast zijn er voor mijzelf ook veel eerste keren geweest. Ook ik ging voor het eerst alleen “oppassen”, alleen op pad samen met mijn dochter zonder mijn vriend, voor het eerst volledig ondergekots worden of over je vingers geplast worden (een hele nieuwe sensatie). Het spannendste vond ik toch wel voor het eerst op pad met ons meisje, je weet dan echt dat jij degene bent die de beslissingen moet nemen en nu niet meer alleen voor jezelf.

Wat was of lijkt jullie de raarste of mooiste eerste keer met je kleintje?

8 gedachtes over “Babyupdate: één maand

  1. Bibiane zegt:

    Mijn lijkt het raarste de eerste keer helemaal alleen thuis zijn met haar. Dus niet in het ziekenhuis met de verpleegsters of mijn moeder. En de eerste keer dat ze achter haar papa gaat vragen. Geen zin in, maar ik weet dat het ooit gaat komen…

    • manoontje zegt:

      Het lijkt heel raar de eerste keer thuis zijn, maar het valt allemaal best wel mee gelukkig 🙂 Dat ze naar haar papa gaat vragen lijkt me moeilijk alleen sta je achter je keuze en kun je dat haar tegen die tijd vast uitleggen, veel succes met de laatste loodjes van je zwangerschap!

  2. Merel zegt:

    Ohh ik moet er eerlijk gezegd allemaal niet aan denken, maar het lijkt me een hele gewaarwording om in je eentje (of iig samen als ouders) ineens verantwoordelijk te zijn voor het leven van zo’n klein hummelig dingetje dat niks zelf kan. Beetje beangstigend ook wel :D.

    • manoontje zegt:

      De verantwoordelijkheid is ook best wel lastig, gelukkig weet je dat het door de jaren heen steeds een beetje minder gaat worden. Voor nu zijn we wel echt verantwoordelijk voor alles en het went best wel snel.

  3. Inge zegt:

    Ik vond de eerste avond alleen thuis toch wel wat raar, maar we hebben het overleefd, ik was wel heel happy toen mijn man terug thuiskwam 🙂
    Bij ons slaapt ze overdag ook in de box, enkel ’s nachts in haar bedje.

Geef een reactie

