babyupdate: 1 en 2 weken

Inmiddels is onze kleine meid alweer drie weekjes oud, tijd voor een update over hoe het gegaan is de afgelopen weken.

De eerste week: 

Daar is ze dan geboren om kwart voor één ’s nachts en dan mag je na een paar uurtjes terug uit het ziekenhuis naar huis. De kraamhulp zou komen rond een uur of 8 en in de middag kwamen ouders en schoonouders een kijkje nemen bij de kleine dame. Ook de rest van de week is er veel kraambezoek geweest van alle familie en kennissen heel erg gezellig en wat zijn we trots op ons meisje. Daarnaast kwam de verloskundige geregeld langs en werd ik en de kleine in de gaten gehouden door hun en de kraamhulp. Achteraf gezien heb ik de eerste dagen na de bevalling geleefd op de achtergebleven adrenaline en stond ik de derde dag gedouched en opgemaakt en met een keurig gevoed meisje de deur open te doen voor de kraamhulp. De vierde dag stortte ik in en lag ik een paar uur te slapen in de middag, de vermoeidheid gaat de rest van de week door en wat wil je ook het is nog al wat een nieuwe baby in je leven. Naast mijn vermoeidheid staat ons leven (en het huishouden) compleet overhoop, maar ach ze is het waard!

10937562_10204411700705446_1650986321_n

De tweede week:

Werd de zorg van de kraamhulp afgesloten en kwam ook de verloskundige voor het laatst langs. Dan sta je er toch alleen voor. Gelukkig redden mijn vriend en ik alles prima en konden we ook voor de eerste keer met zijn drietjes naar buiten. Nooit geweten dat na een week binnen zijn een half uurtje boodschappen doen zo bevrijdend en vermoeiend tegelijk kan zijn. Ook kwam er deze week nog meer kraamvisite 🙂 Daarnaast kwam het consultatiebureau ook langs, de kleine dame doet het goed en groeit flink door. De borstvoeding gaat nog steeds niet zoals het hoort, de kleine hapt niet goed aan, gelukkig gaat het met kolven en flesje prima en krijgt ze het op die manier toch alle voedingsstoffen van mij binnen.

6 gedachtes over “babyupdate: 1 en 2 weken

  1. Inge zegt:

    Wow, na een paar uurtjes al naar huis, respect hoor! Ik ben 4 nachten in het ziekenhuis gebleven, maar ik had dan ook wel redelijk wat bloed verloren, ik mocht de 2e dag zelfs nog niet alleen douchen (allee, er moest iemand in de kamer zijn, voor het geval dat ik ging flauw vallen).
    En zo plots alleen er voor staan, dat is toch wel een beetje een sprong hé, ik vond dat een beetje eng, maar alles valt wel op zijn pootjes, we zijn er toch voor gemaakt 😀

    • manoontje zegt:

      Ik heb dan ook wel een hele goede bevalling gehad zonder complicaties en weinig bloedverlies. Mocht wel pas naar huis als ik zelfstandig kon staan, lopen en douchen. Ik vond het er alleen voor staan een eng idee, maar in het echt vond ik het erg fijn.

  2. Elvera zegt:

    Herkenbaar van het niet goed aanhappen..Heeft de kleine meid geen tekort tongriempje?? Dit is zichtbaar door de vlies onder de tong en de tong komt niet buiten de mond. Onze kleine man had dat ook. Uiteindelijk gekliefd (geknipt) !Doet echt niet zeer en hapt nu goed aan. Lijkt heel eng maar stelt niks voor succes!!!

Geef een reactie

