39 weken zwanger!

Een update over de laatste week voor de uitgerekende datum, de kleine dame laat nog even op zich wachten!

DSC_0755

39 weken

Jeetje wat zit die buik inmiddels in de weg, sokken en schoenen aantrekken is echt een hele opgave. Verder heb ik in de avond steeds wat last van krampen of oefenweeën en heb ik zelfs de verloskundige gebeld of ik misschien mijn vliezen gebroken had omdat ik een soort plofgeluid uit mijn buik hoorde. Bij de wekelijkse afspraak bleken mijn vliezen niet gebroken en had madame zat ruimte om nog even te zwemmen. Dit doet ze dan ook graag en ze is bijna niet meer ingedaald dat gaat nog spannend worden of ze met haar hoofdje naar beneden blijft of stiekem in een stuitligging beland. Dit betekend dat als mijn vliezen breken de verloskundige eerst moet komen kijken of ze voldoende is ingedaald, want de kans bestaat dan anders eerst de navelstreng of een armpje geboren wordt. De kleine dame lijkt hier verder weinig stress van te hebben en lag lekker te slapen tijdens de echo om te kijken of ze nou echt zover omhoog was geschoten.

Verder hebben we deze week vooral rustig doorgebracht met lekker filmpjes en series kijken en ben ik ook nog creatief bezig geweest met naaien, haken en breien. Ook hebben we de allerlaatste kerstcadeautjes gehaald en zijn we klaar voor kerst en de bevalling. En we hebben zelf een buikshoot gedaan om vast te leggen hoe “dik” ik was voor later, helaas zijn deze iets te persoonlijk voor online, maar ze worden zeker afgedrukt voor thuis 🙂

Ik ben erg benieuwd wanneer ze besluit eruit te willen, wie weet is het pas volgend jaar!

3 gedachtes over “39 weken zwanger!

Geef een reactie

